Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Enchiladas med kyckling och keso

Av Wenche Rydén Linné - 24 mars 2011 21:32

Idag blev det en favorit i repris. Det blev dock inget bakat, jag rengjorde ugnen istället och det var välbehövligt.

Här kommer recept på dagens middag.

2 pers

2 stora eller 4 små vetetortillas
1/2 grillad kyckling
250 g KESO® cottage cheese chili
1 dl Arla Köket riven ost gratäng

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Tärna kycklingköttet. Fördela kycklingen och cottage cheese på tortillabröden. Rulla ihop och strö över ost. Gratinera i ugn tills osten fått fin färg, ca 10 min. Servera enchiladan med en god sallad.


Vad jag gjorde:

Vi är ju några fler än 2.

6 st stora tortillas

1 hel grillad kyckling

250 g keso chili chipotle

250 g keso grillad paprika

1 dl gratängost

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Skapa flashcards