Alla inlägg under maj 2011

Av Wenche Rydén Linné - 29 maj 2011 21:04

Igår var vi på 40 års fest hos en kompis till mig. Det var riktigt trevligt. Alla hade med sina barn så de fick leka ihop. Jag säger bara...Jisses vad snälla och fina mina barn är.....jämfört med vissa andra. Tipspromenaden gick väldigt bra, 11 av 12...bra kännedom av huvudpersonen :)). Har ju dock känt henne i 14 år.


Mors dag idag med. Blev en tur till Ullared med hela familjen, spontana som vi är.

Fabian ska iväg på scoutläger på torsdag så det var en del som skulle inhandlas. Gubben fick springa av sig inne på net on net med.


Lille Charlie börjar äntligen få tänder, snorig är han men lika lycklig. Däremot är det lite sämre med ätandet men det går snart över.

Av Wenche Rydén Linné - 18 maj 2011 08:10

Det var ett långdraget helsike man blev utsatt för.

 Var hos läkaren förra tisdagen för att kolla upp en förhårdnad i näsan jag har haft länge nu. Det var tydligen inget allvarligt. Passade på att kolla upp min hosta och varför jag har haft feber, det var tydligen en vanlig förkylning efter att ha lyssnat lite på lungorna. an trodde först att det kunde vara RS-virus och det hade ju varit mindre bra när Charlie är så liten.

Får fortfarande hostattacker på nätterna och Adam är likadan. Det verkar dock som att resten av familjen har klarat sig.


Idag blev jag 25 igen ;). Tänkte jag skulle baka en tårta idag men har inte bestämt vad det blir för sort ännu. Köpte lite jordgubbar igår så de får väl föölja med på ett hörn. "Fick" en systemkamera av min man förra helgen och den har gått varm med barnen som motiv för det mesta. Riktigt roligt men behöver läsa på mer och gå en liten "utbildning" hos min kära kusin som är riktigt duktig.


Nähä, nu får jag väl snart börja plocka undan lite grann. Fast det känns onödigt när Adam plockar upp grejerna lika fort.

Av Wenche Rydén Linné - 9 maj 2011 09:22

Fattar inte varför detta händer igen. Precis lagom när lillkillen har blivit bättre så blir jag sjuk igen. Har haft feber kvälls och nattetid varje dag sen i onsdags. Inte så skönt att ligga och bada i svett varje natt. Har fått klä sängen i handdukar som måste bytas ett par ggr varje natt. Orkar inget nu. Har dock fått en tid till läkaren (för en annan grej) imorgon så då får jag väl ta upp detta med.

Ikväll ska vi på utveckklingssamtal med Fabian. Vi fick hem utvärdering och målbeskrivning bla i torsdags. Han ligger väldigt bra till i alla ämnen bla. i läsförståelse har han uppfyllt målen för åk 3 (han går i åk 1) och i matte har han uppfyllt målen för åk 2. DÄREMOT det igenkommande i alla ämnen är att han är ofokuserad, pratar för mycket och stör. Han blir ju så uttråkad när det är något han redan kan. Men nu har vi gjort en deal så får vi se om han ändrar sig.

Av Wenche Rydén Linné - 2 maj 2011 09:00

Ringde familjeläkarna i tisdags om lillkillens hosta. Dr skrev ut hostmedicin då man inte får ge utan dr inrådan under 1 år. Verkar som att vi har fått någorlunda bukt med hosan nu och att den är på upphälning.....äntligen. Vad det har rosslat i den lille kroppen. Charlie som alltid är så glad och som gärna vill sova minst en gång per dag har varit en kinkig liten fis som inte sover mer än 10 min innan han har börjat hosta, detta även på natten:(. Igår började det bli bättre med sömnen och han avbryts inte för att hosta. Äter bättre gör han också :).

I helgen har det varit ogräsrensning i grönsaks/fruktlandet. Jag ansade till vinbärsbuskarna och hallonbusken. Sen satte vi lite potatis och sådde sockerärtor, plocksallad och smultron. Satte ner en buske med amerikanska blåbär också. Det känns lite säkrare att ha bär runt huset som barnen kan plocka själva istället för att de ska smita upp i skogen bakom huset och kanske stoppa i sig nåt som inte är bra.

Igår skulle jag baka en chokladkaka (i långpanna) men det receptet strök jag rätt direkt när den var färdig. Det mesta av kakan satt kvar på bakplåtspappret och glasyren smakade en blandning av margarin och kakao (det skulle inte vara något socker i glasyren?!). Det slutade med att jag gjorde en Toscakaka istället....som min man mer eller mindre glömde ta ut ur ugnen. Den gick absolut att äta men den blev lite torr i kanten :).

Ovido - Quiz & Flashcards