Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Ännu en vecka till ända

Av Wenche Rydén Linné - 22 oktober 2011 22:06

Fy vad  jag är trött på detta jobb.

Denna vecka har det varit förstaskift, upp tidigt och jobba hela veckan för att till slut jobba till 16!? på fredagen. Denna underbara dag som alla andra företag slutar tidigare....men inte det där jag är inte.

Detta resulterar i vad?....jo, att jag somnar i soffan 20.15 på fredagkvällen.

Social som bara den och nästa vecka  blir det ännu värre.

Väntar på svar från de jobb jag sökt men det blir väl inget där heller.

Jag fick mitt lönebesked med igår.

Pratade med min chef för någon vecka sedan att vi inte klarar oss på en tvåveckors garantilön. Mina sparade semesterdagar kunde jag inte lösa in såvida de inte hade varit sparade i fem år. Däremot kunde jag få ett förskott på novemberlönen och jag sa att jag behövde 3000 kr. Jag räknade ut att denna och nästa lön då skulle ligga på ungefär samma summa, 9000 kr.

Förra veckan dök det upp 3000 kr på mitt konto och som tur var så handlade jag inte mer än lite pålägg och frukt.

Så igår tittade jag igenom mitt lönebesked och då har jag fått ett förskott på DENNA lönen. 

Jag var ju inte i trångmål och behövde pengar snabbt utan behövde lite mer pengar när lönen kom.

Jag orkar inte att ringa chefen och gnälla utan får hålla mig med mina 5994 kr (som det blev totalt med förskottet).

Såå, efter räkningarna är betalda så har vi ca 1700 kr att leva på tills barnbidraget kommer i november. Det blir ca 60 kr per dag. Inte mycket pengar för en familj med 2 vuxna och 3 barn. Men....vi har gett oss fan på att det ska gå.

Så nu är det bara att hålla tummarna.

 
 
Maria

Maria

2 januari 2012 04:03

nar jag laste det har, blev jag sa otroligt ledsen. Jag hopps innerligt att du hittar ett jobb, som kan ge dig battre med pengar! eller att du kan fa en ordetlig lon, som gar att leva pa utan att rakna ut hur mycket ni kan spendera per dag!

http://maria.madgalena.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards