Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Utmaning antagen

Av Wenche Rydén Linné - 14 november 2011 22:12

Har glömt att skriva om utmaningen jag gav min man för några veckor sedan.

Från det att vi blev ihop för 11 år sedan så har han gått upp nästan 40 kg....inte bra.

Så.......om han går ner minst 20 kg till nyår nästa år så ska jag fixa en kryssning för bara oss båda. Troligtvis blir det till Helsingfors.

Sedan för varje fem kg utöver det uppgraderar jag kryssningen med tex. finare hytt eller någon trevlig spa-behandling.

Jag vill gärna gå ner ett par kg till (har lyckats gå ner rätt kraftigt efter den sista killen kom ut) och går minst 2 promenader om dagen (går med Fabian till och från skolan) nu när jag är hemma utan uppdrag.

Jag har även gått ett par kvällar nu och tagit med mig hunden.

Gubben har en kusin som också behöver gå ner litegrann så nu ikväll drog jag med honom på en runda.

Min man och jag kom fram till att om vi går varannan kväll (någon måste ju vara hemma och lägga ungarna också), och försöker dra med kusinen så är det ju långt bättre än inget.

Vi får se om det blir någon kryssning :).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards