Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Simproblem och vaccinering

Av Wenche Rydén Linné - 14 november 2011 22:32

Idag skulle jag med Fabian till skolan då det var dags för vaccinering. 

Han hade klarat det själv utan problem men han ville att jag skulle följa med och då kunde jag passa på att prata om hans "färgblindhet" också.

Vaccineringen gick som en dans så det var bara att bege sig till klassrummet.

Jag hade pratat med hans fröken förra veckan om att jag skulle vara med och kolla när han hade "simlektion" och idag var det dags.

De var bara tre st som var kvar i lilla bassängen och Fabian var en av dem.

Han litade inte alls på simläraren och tjurade ihop totalt när det inte funkade.

Han är rädd att han ska hamna med huvudet under vatten.

Jag som både tränade och tävlade i simning när jag var yngre har tyvärr lite svårt att förstå hur det kan låsa sig så totalt för honom men dt är ju vårt fel.

Min man kan inte simma och går inte i vatten djupare än att det går honom till midjan.

Han tycker inte riktigt om att gå till badhuset och då blir det inte heller av att jag tjatar på honom att vi ska gå dit.

Nu därmot har vi diskuterat igenom att vi måste gå oftare och försöka få Fabian till att få en mer avslappnad relation till vatten.

Förhoppningsvis kan vi få Adam och Charlie till att vänja sig också så att de har det lite lättare när de väl ska lära sig simma.

Jaja, det är bara att hålla tummarna för att detta funkar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards