Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Beredskap

Av Wenche Rydén Linné - 20 september 2011 11:03

Jahopp. Här sitter man och ska vara redo att åka iväg och jobba om jag behövs.

I tisdags förra veckan var jag och pratade med min PA (jag jobbar på Manpower). 

Jag fick ett gäng nya kläder och skulle om de inte hittade något uppdrag till mig under veckan tillgänglig för att åka ut på jobb.

Jag skulle börja nu igår (dagarna på min föräldrarpenning är tyvärr slut redan) men har inte hört något från "chefen" så det är bara att fortsätta som vanligt med alla sysslor hemma.

Promenad på morgonen med alla kidsen och lämna Fabian i skolan. Igår gick jag en extra lång runda och passade på att fota lite vid sjön.

Jag har haft med mig telefonen hela tiden ifall de skulle ringa.

I morse så skulle Fabian till tandläkaren 08.50 Där får man inte ha mobilen på så jag lämnade den i bilen och givetvis....så hade de ringt från kontoret nä jag kom ut igen.

Det var inte chefens nummer men väl från kontoret så jag ringde upp. Det var upptaget och efter ett par försök till så tänkte jag att de ringer väl upp igen.

Och det gjorde de....

Om de skulle få uppdraget så undrade hon om jag kunde ta det. Vilken  tid??? "i eftermiddag"    ????  Va? "om vi får uppdraget så ringer jag i god tid"

Vart är det frågade jag.   "Det vet jag inte" svarade hon.  Är det bara för i eftermiddag?? "ja, det är det" svarade hon då.

Bra koll.

Jag sade att det kan ju bli problem att få tillsynn för mina barn om jag inte vert vilka tider det gäller eller hur långt jag behöver åka.

Hon skulle be min chef ringa för hon visste mer.

Kan man inte ta reda på infon innan man ringer och frågar??

Jaja, skit samma. Så är livet att arbeta för att bemanningsföretag. Ibland upp och ibland ner.

Jag söker efter annat arbete för det funkar inte riktigt när jag inte vet vart eller när jag ska jobba. Jag vill gärna ha ett fast ställe att gå till där jag vet vad jag ska göra.

Bara hoppas att det löser sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards