Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Wenche Rydén Linné - 30 juni 2011 21:14

I tisdags och onsdags var min kusin och hennes flicka hemma från Växjö (där de bor). Vi passade på att dra iväg och badamed ungarna i tisdags. Vi åkte till Flatenbadet och jisses vad högt vattnet var....den sjön är vääääldigt långgrund annars men nu var det lite djupare. Ungarna tyckte att det var jättekul ändå.

Det var jätteskönt att komma ut lite och inte bara vara hemma hela tiden.

       Sedan åkte vi upp till min mormor och hälsade på. Lite trädklättring blev det på barnen:).

 

Av Wenche Rydén Linné - 30 juni 2011 21:06

Min äldste son har tjatat på mig i ca tre veckor (sen vi såg den tecknade filmen med samma namn sist) att han vill ha Ratatouille till middag. Enligt honom skulle detta nog vara en ny favorit. Jag förklarade för grönsakshataren att det bara var grönsaker i denna rätt men det brydde han sig inte om. 

Alla recept jag har hittat är på en grytliknande rätt och inte som i filmen där de gör den i en ungnsfast form med varvade skivor och inte i tärningar som i alla recepten.

Jag fick dock reda på vad det var i den och gjorde den som i filmen, i ugnen.

"Mmmmm...detta luktar jättegott och det blir säkert jättegott också". En tugga och..."Blääää...det var inte alls gott" Fransk mat skulle ju tydlligen vara jättegott. 


Ja, nu slutar han att tjata iaf. ( Mamma vet bäst) Haha.

Ovido - Quiz & Flashcards