Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Ny bil

Av Wenche Rydén Linné - 16 juni 2012 23:24

Jahopp, då blir det till att leta annan bil.

Den 25 maj blev jag i min bil påkörd bakifrån av en Volvo 850, jag stog stilla och skulle svänga vänster in på parkeringen där ett av våra utlämningsställen finns i detta samhället.

Blev plötsligt påkörd av en kille som inte sett mig. Han höll minst 50 och skickade iväg mig 10-12 meter.

Jag fick väldigt ont i käkarna och tinningarna och fick åka in på sjukan  och kolla läget.

Bilen fick lite värre skador än mig och i förrgår fick vi reda på att de trots att de sagt att de skulle reparera den inte gör det.

De slutade räkna vid 50.000 kr.

Bilen var ju bara 1 1/2 år gammal men ändå känns det rätt bra att de skrotar den.

Smällen hade gjort så att tom golvet i bagaget buktade upp och bilen var allmänt ihoptryckt och rostskydd med mera blir ju aldrig helt hundra på en skadad bil hur bra reparatörer man än har.

Så då får vi leta efter en likvärdig bil, Fiat eller kanske en Alfa Romeo.

Vi får se vad det blir.

Min Chrysler Grand Voyager är ju inte direkt en bil man har råd att pendla i, jag kör ju 6 mil om dagen just nu till och från jobbet.

 

Den vita bilen är det:(.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards