Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Jobb

Av Wenche Rydén Linné - 22 december 2011 22:59

Ja, så efter några veckor utan uppdrag var det dags att jobba igen.

Hade hoppats på lite sovmorgon nu när Fabian slutade skolan i tisdags men på tisdag em ringde chefen om att jag skulle jobba ons, tors och fredag.

Dagtid och bara till 12 på fredagen (som tur är).

Var ju så fruktansvärt korkad så jag sköt upp arbetet här hemma för risken att få ett uppdrag såhär innan jul var minimal.

Så nu är det bara att jobba efter jobbet också.

Skickade iväg mannen att handla in all mat ikväll.

Lite godis har jag hunnit göra och köttbullarna stektes igår.

Imorgon är det dags för brödbak innan skinkan ska in i ugnen.

Mannen min tar hand om skinkan men vi har ju likförbaskat bara en ugn.

Fabian ska upp till mormor och oldemor ock hjälpa dem med deras granar imorgon när jag slutat jobba.

Vi har fått upp vår gram ikväll med så imorgon kväll är det dags att pynta den.

Nähä, nu är det dags att tryna kudden så jag orkar upp imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards