Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Julfirande

Av Wenche Rydén Linné - 25 december 2011 23:17

Det var så skönt när klocka blev 17.30 igår  och den siste gick hem. 

Inte för att det var tråkigt att de kom, tvärtom....men det var fullt upp direkt från morgonen.

Så fort barnen vaknade (tidigt) så var det dags att öppna paketen. Vi gör det på morgonen så blir det inte så många att öppna på em när morfar, farmor, farfar och farbror kommer.

Och vilken tur har inte jag då???

Min mans kommentar "jag har ju bara köpt böcker till dig". Jo, visserligen fick jag två kokböcker, Nigellas Jul och Jamies amerika.....men också en Macbook (bok) air. Visserligen inte den nya modellen och det var ett demoex men jag är lika glad ändå :D.


Efter julklappsöppningen så var det dags att städa och fixa maten.

Under tiden som gubben stekte prinskorv, fixade doppespad och värmde upp resten av maten så städade jag , plockade undan, dukade och fixade så Charlie fick sova en stund.

12.45 kom första gästen: min pappa.

20-25 min senare dök svärmor, svärfar och svåger upp och då blev det lite glögg och pepparkakor.

Min mans kusin dök också upp strax därpå och då gick de in på godiset som var framställt.

När all mat var framställ var det dags att äta och vi var färdiga med disken och avplockningen lagom till Kalle Anka.

Efter det var det en julklappsöppning till.

Sedan lite slapp i soffan och sedan droppade de av en efter en.

Lite vila och koll på min nya fina dator sedan var det dags att klä på barne och åka upp till min mamma, dit kom vi vid 18.30 ca.

Fick köra upp och hömta min kära mormor som bor i grannhuset och sedan var det dags att äta igen...

Ännu en julklappsöppning, som "tur" var så var det inte så många klappar utan det blev ett par kuvert också.

Min mamma har legat inne på sjukhus ett par veckor och kom hem en dryg vecka innan jul så hon hade inte orkat att köpa några julklappar. Min mormor har också varit lite skraltig så från henne blev det också en slant.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards