Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Stormen Dagmar

Av Wenche Rydén Linné - 26 december 2011 00:00

Haha, ja vilket namn.

Man kan ju fundera lite på vem det är som döper stormarna.

Jag har för mig att det är något institut i Norge som har hand om det.

Men jag säger som den något ilskne amerikanska ståupp komikern Lewis Black när han pratar om stormar.

De har så mjäkiga namn. Vem blir rädd för tex Gudrun och Per (såhär i efterhand vet man ju att iaf Gudrun puffade riktigt ordentligt inte minst här över småland)? Nä, döp stormen till "Hooooly fu**ing Moses" så kanske man förstår allvaret.

Men stormen Dagmar låter som en gammal dam som inte klara att ta sig ur fåtöljen utan att bryta lårbenshalsen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards