Alla inlägg under december 2011

Av Wenche Rydén Linné - 11 december 2011 21:35

I onsdags ringde en kvinna från Manpowerkontoret och ville ha  lite uppgifter.

Det var för jobbet som jag är såå intresserad av.

Eftersom hon inte känner mig ville hon att jag skulle svara på lite frågor för hon skulle skriva en personbeskrivning för jobbet.

Jag tycker jag fick fram vad jag ville ha sagt och det verkade som att hon tyckte om det hon hörde. Bara att hoppas på att de på företaget gör det också så att man kan få en chans att visa vad man går för.

Nu är det bara att hålla tummarna.....

Av Wenche Rydén Linné - 11 december 2011 21:20

Det blev det iallafall.

Min härliga chef ringde i onsdags och frågade om jag kunde jobba fredag 12.00-22.00 Det är ju bara att ställa upp för trots allt så får jag ju betalt även att jag går hemma utan uppdrag.

Men i torsdags fick jag ett sms att det var avbokat pga maskinhaveri.

Lite synd när jag såg fram emot det lite. Det var på ett bra ställe med ett roligt jobb och trevliga människor men det kommer väl nya chanser.

Av Wenche Rydén Linné - 5 december 2011 22:29

Ja, här händer inget. Varken på jobbfronten eller bakfronten.

Eller inget och inget men det har bara bakats det gamla vanliga.

Däremot har jag inte jobbat på två veckor och det ser väl mörkt  ut.

Vi hade en bowlingkväll med jobbet förra fredagen och det var ett jobb som kommit ut på annons som bla. jag var tilltänkt för och som jag verkligen hoppas på.

Mer kan jag inte skriva just nu utan det får bli lite längre fram.

Min underbara chef har semester ett par dagar och då står man under de andra på kontoret.

Det är ju sådär eftersom min chef har full koll på allt och de andra....not so much.

Min chef ringer alltid och kollar och ger info om uppdragen som kommer men idag har jag fått meddelanden (sms) från de andra.

Det första kom när jag var ute och gick imorse efter att jag hade lämnat Fabian i skolan.

"Hej Wenche! Kan du åka till XXX i XXXXX nu så fort som möjligt till kl 16:00?? Det är lite panik där, fattas personal, häls XXXX Manpower" Jag ringde henne direkt när jag hade kommit innanför dörren och frågade om någon annan hann åka dit före mig eftersom att jag inte hade fått i ungarna någon frukost och jag måste fixa barnvakt. Tänkte att eftersom det var akut så kanske de inte ville vänta.

Fick svaret att det var tre killar som redan hade tagit detta jobbet och att hon hade skickat sms till en massa personer. Så då slapp jag att stressa.

Nästa sms kom 14:45.

"Hej, nu har vi ett uppdrag i Borås för fem pers, start imorgon kl 08-17. Jag återkommer m telelista för samåkning OK? XX"

Så det blev ett nytt samtal och när hon väl svarade (25 min senare) så var det bara jag som hade svarat men hon hade heller inte skickat ut det till fler än fem. 

Eftersom att jag har 8 mil till Borås så var det inte så lockande. Jag måste åka senast kl. 06 i detta väglaget och kommer då inte vara hemma förrän kl 19. Vår "barnvakt" vill vi inte binda upp riktigt så många timmar.

När detta väglaget visar sig så är jag "snöänka" eller "sandänka". Min man är ute och plogar eller sandar från tidig morgon till sen kväll och då funkar det inte riktigt om jag också är borta jättemånga timmar.

Detta uppdraget (som jag inte fick någon info om) skulle vara en dag i taget och kanske hela veckan.

Hon skulle ringa de andra och kolla och sedan ringa mig.

Vi åkte upp till min mamma strax efter jag hade pratat med "chefen" för att hämta 1/4 gris som vi hade beställt.

"Chefen" ringde 15.45 och sade att de får två st så jag skulle slippa (det var tydligen fler som inte kunde).


Funderar på att valla runt min far på Gekås imorgon.

Egentligen skulle vi åkt dit idag men han hade varit på VC och tappat ena knät på 6 cl ledvätska och fått en kortisonspruta så han ville vila sig idag men skulle vara ok imorgon.

Detta med Ullared är hans idé (jag åker helst själv eller med gubben min) ,  det kan ju låta grymt att dra med honom dit men det är han som promt vill åka dit.

Nähä, nu är det nog dags att tryna kudden.

Nattinatt på er.

Ovido - Quiz & Flashcards