Alla inlägg den 10 april 2011

Av Wenche Rydén Linné - 10 april 2011 20:05

Denna veckan har det varit återhämtning. Hämtning och lämning i skolan och lite småpromenader.

Igår var vi på 120 års fest ute på Segerstad, en av våra vänner var en av fyra som fyllde 30. Vi var nog runt 150 personer och det var riktigt trevligt. Fabian och Adam var hos farmor och farfar men Charlie hade vi med oss. Som vanligt charmade han alla på festen :). Han var pigg och vaken mest hela tiden men somnade en liten sväng runt 21.30 och lyckades sova när de drog igång livemusiken !!!! Han vaknade när vi skulle åka hem och då var han superduperglad. 

Idag tyckte jag att det var dags att rycka vår hund (Irländsk varghund), han tyckte inte att jag var rolig då men det gick väldigt lätt denna gången förutom att jag hade med världens suraste hund att göra. Det blev en halv kasse med ihoppressad päls som vi lade ut till fåglarna.

 

 Sedan tog vi en promenad upp till svärmor och svärfar för att hämta hem Fabian och Adam.

Började med lite muffins när vi kom hem, tre sorter blev det. Choklad, vanilj och citronmuffins.

 

Till middag blev det panerad rödspättafilé med kokt potatis och remouladsås (gjorde en god varm sås till mina grabbar som inte är så förtjust i kall sås ) och en jordgubbspaj (smulpaj) med vaniljsås till efterrätt. Mmmmm gott.

Under tiden jag bakade och lagade mat så var grabbarna ute och plockade bort pinnar från gräsmattan och jag ska väl försöka räfsa bort lite löv och ekollon så kan vi snart släppa ut Åke Vilse (våran robotgräsklippare) :)).

Ovido - Quiz & Flashcards