Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Lite tunnt med recept denna veckan.

Av Wenche Rydén Linné - 19 augusti 2011 23:55

Det har varit lite dåligt med inlägg denna veckan och här kommer förklaringen....Jag försöker gå ner de sista kilona efter minste grabben.)  

Ingen mer läsk, fika eller godis....på vardagarna då;)

Och det har ju funkat, ner 2 kg.

Fikat är inget jag har saknat eftersom att vi  ytterst sällan fikar här hemma.

Varken jag eller min man dricker kaffe och då blir det inget fika heller.

Däremot om det finns kakor, bullar el. dyl. så är det väldigt lätt att slänga i sig något sådant om man är lite småhungrig.

Godis är för mig väldigt svårt att motstå så det är bara att ge sig den på att inte äta så går det nog.

Än sålänge har det gått bra.

Nu under semestern har det varit alldeles för mycket godis, glass och läsk för ungarna också så nu är det bara godis på lördagar igen och endast mjölk eller vatten att dricka (ev. juice till frukost).

Fabian tycker det är ok och är snäll och håller sig till de nya "reglerna" utan bråk men Adam förstår inte riktigt varför jag ger honom ett äpple istället för en bulle.

Han har ju även gått in i full trots så han är inte alls lätt att ha att göra med nu, särskillt inte om man nekar honom något.

Numera är det ett iskallt äpple eller morotsstavar och mycket kylskåpskallt vatten på kvällarna och det är faktiskt inte "fy katten" det heller.

Kanske inte blir så svårt att gå ner de där extra kilona iallafall. :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards