Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Skolstart igen då

Av Wenche Rydén Linné - 22 augusti 2011 20:52

Idag var det dags för Fabian att börja 2:an och det betyder ingen mer sovmorgon.

Det var bara att slita upp alla ungarna, på med kläder, i med frukost, borsta tänder och promenera iväg till skolan. 

När det hade ringt in passade jag på att gå runt samhället så vi fick lite extra luft.

Jag var först lite orolig att det skulle bli bilen idag för som det regnade vid 07.30, det var som om himlen hade öppnat sig.

Skönt ändå att komma in i de vanliga rutinerna igen.

Ska försöka lära honom att gå själv till skolan, det kan han ju redan visserligen men det gäller ju att ha fart så han inte kommer försent.

Ska försöka få honomm att gå en bit framför mig så kan han nog snart gå själv.

Han vill väldigt gärna gå själv men jag litar inte riktigt på att han kan göra det och komma i tid än.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards