Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Wenche Rydén Linné - 16 januari 2012 11:39

Efter några veckor på ett jättetrevligt ställe så var även det uppdraget slut.

Jag har inte hört något från de jobben jag har sökt vilket är skittråkigt, men det är väl bara att fortsätta att söka andra jobb.

Idag ville de ha ut mig på ett nytt uppdrag även att jag informerat att jag behövde vara ledig i em pga att jag ska besiktig bilen, och den behöver jag ju om jag ska kunna ta mig till jobbet.

Men men, de skulle hitta någon annan.

Där jag varit nu har de nämnt att de behöver anställa folk om de får mer att göra så det är väl bara att hoppas på att de får in en massa jobb :).

Nähä, nu är det dags att börja med lite mat om vi ska hinna med det innan vi går och hämtar Fabian i skolan.

Vi får se om Charlie är sugen på att stiga upp snart, han har sovit en dryg timme så han kommer nog traskandes snart.

Av Wenche Rydén Linné - 16 januari 2012 10:55

I lördags gjorde jag dessa undrbara pannkakor till familjen.

Några naturella, några med blåbär och några med choklad.


8 st


3 1/2 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

2 msk strösocker

1/2 tsk salt

2 msk smör

2 1/2 dl mjölk

1 ägg


Blanda de torra ingredienserna i en bunke.

Smält smöret och vispa i mjölk och ägg.

Tillsätt mjölkblandningen i de torra ingredienserna och vispa till en tjock och slät smet.

Klicka ut i lagom klickar i en varm stekpanna och stek på medeltemp.

I några blandade jag i blåbär och i några andra lite chokladknappar. Mmmm...


Dessa serverades med en kula glass till mina barns förtjusning :)

       

Av Wenche Rydén Linné - 16 januari 2012 10:26

Jag hade några äggvitor över efter jag gjorde vanilkräm, vad passar bättre än att svänga ihop lite maränger?!


4 äggvitor

2 dl socker

ett par droppar ättikssprit


Vispa äggvitorna med ättiksspriten till "hårt" skum.

Tillsätt sockret och vänd ner det.


Tillsätt ca 1/2 dl vaniljkräm och vänd ner det försiktigt.

Klicka ut smeten på plåt med bakplåtspapper i valfri storlek.

Grädda i 150 grader i ca 1 timme. De ska lossna lätt från pappret.

Ätes med fördel till glass :)  

Ovido - Quiz & Flashcards