Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Wenche Rydén Linné - 15 februari 2011 21:43

Det blev ingen flygtur för den store grabben idag. Det blåste för mycket så de ska kanske göra ett nytt försök imorgon om vädret tillåter. Han hade fått sitta i planet och spaka lite iallafall. De hade gått runt och kollat lite i hangaren också, stolt var han :).


Det blev lite bakat idag med.


Trippelchokladmuffins  12 st

2 tsk bakpulver

4 msk kakao

5 dl vetemjöl

85 g smält margarin

1 dl socker

3 dl mjölk

2 ägg

100 g vit choklad

100 g mörk choklad

0,5 tsk bikarbonat


Gör så här :

Vispa ihop ägg, socker och mjölk i en bunke. Häll i det smälta  margarinet och fortsätt vispa.

Blanda de torra ingredienserna och den grovhackade chokladen, häll sedan dem i äggsmeten och blanda försiktigt.

Fördela smeten i pappersformar eller i en smord muffinsplåt.

Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 20 min.

 


Dessa blir inte riktigt så söta som "vanliga bakverk".



Var uppe hos min mormor på eftermiddagen. fick låna lite foton på min pappa. Min farbror ville ha lite kort som han skulle fixa ihop till ett kollage till  pappas 70-årsdag om några veckor. Det var riktigt roligt att titta på gamla kort :).

Min käre make hade en lång gjutning på jobbet så han kom inte hem förrän klockan 20, så nu stter vi och varvar ner i soffan framför  G.I Jane.

Får se om lille Adam vill sova snart, han har ju inte gjort det på hela dagen så vi får se hur det går.

Hej svejs :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards