Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Wenche Rydén Linné - 28 februari 2011 21:47

Då var det måndag igen och man är tillbaka i vardagen.

Idag blev det Tacos till middag. Sen gjorde jag en snickerskaka. Receptet hittade jag på min jobbarkompis blogg och var bara tvungen att prova.


Snickerskaka

2 dl sirap

1 dl socker

2 tsk vaniljsocker

1 dl kokos

1 burk jordnötssmör

10 dl cornflakes

 Garnering:

ca 300 g blockchoklad


Blanda allt utom cornflakes i en kastrull under uppvärmning.

När allt är varmt, tillsätt cornflakes och blanda ordentligt. Lägg smeten i en form 20x30 cm och låt svalna lite.

Smält chokladen i vattenbad och smeta ut den över kakan.

Ställ kallt och skär sedan i lagom bitar.

  


Så....nu har även jag tryggat min plats i vassen detta året också.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards