Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Wenche Rydén Linné - 8 juli 2011 12:51

Förhoppningsvis blir det baka av idag. Imorgon fyller mannen år, min bror också, vi har 10-årig förlovningsdag och det är 7 år sedan den store pojken opererades och fick livet tillbaka. Mycket att fira med andra ord.

Dock har jag ingen aning om vad jag ska baka.

En vanlig "Wenchetårta" önskade mannen men det känns som att det behövs nåt mer :). Får väl bli jordgubbar på iaf nu när det är så många gubbar i landet.

   Detta är gårdagens skörd. Den i mitten är drygt 5x5 cm!!! Gott som rackan!!

Av Wenche Rydén Linné - 8 juli 2011 12:41

Igår var vi uppe hos min mormor eller Omlo (oldemor) som Adam säger. Mamma kom också upp och efter en stund kom onkel Jostein också dit. Vi åt lite korv med bröd (igen) som vi hade med upp och myste lite. 

Tog lite kort med.

   Adam gosingen.   Adam tyckte jag skulle fota denna :)   Fast det var den här jag var ute efter.      Underbara fingerborgsblommor.

Av Wenche Rydén Linné - 8 juli 2011 12:28

I onsdags var vi i Växjö hos min kusin Veronica och hennes familj. Kristian (hennes sambo)jobbade så vi drog iväg till sjön och badade. Eller...barnen badade och vi vaktade Adam för han var överallt.

Snabb som en liten vessla är han den lille grabben.

   Charlie trivdes i skuggan   Adam hittade en passande stol hos grannen. Som tur är så är han liten, snäll och söt så han kommer undan med vad som helst.   Fabian, Tilde och Adam härjar på stranden.   Dessa små sötisar med ungar var också på plats. Det kom en snok också men den hann jag inte fota.

Dagen/kvällen avslutades hemma hos Veronica med familj med korvgrillning. Strax efter 21 var det dags att åka hem.

Vi tackar för en underbar dag och kväll.

Av Wenche Rydén Linné - 8 juli 2011 12:16

Ja, i tisdags ville mannen i huset ta en liten promenad så vi följde med allihop. Vi gick en liten tur till sjön och tittade lite.

     Aengus tyckte de var lite obehagligt att gå på bryggan.        Adam blev helt tokig när han såg hjullastaren. Han är bara liiiiite miljöskadad.

Ovido - Quiz & Flashcards