Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Wenche Rydén Linné - 15 juli 2011 12:27

Gjorde en till 6 pers (som jag räknar..en macka/pers)


1 paket jättefranska

bordsmargarin 

rökt skinka

majonäs

bakad leverpastej

5 kokta ägg (koka fler om du vill ha till garnering också)

kaviar

3-4 dl vispgrädde



Lager 1:

 6 skivor bröd med smör

skinka över hela lagret

ett tunnt lager med majonäs


Lager 2:

6 skivor bröd med smör

leverpastej (gärna uppblandad med lite mjölk så den blir mer "bredbar")

ett tunnt lager majonäs


Lager 3:

6 skivor bröd med smör

ett tunnt lager kaviar

ett lager skivade ägg (går åt ca 5 st)

Ett tunnt lager majonäs


Lager 4:

6 skivor bröd med smör


Garnering:


Bred ut vispad grädde (som är smaksatt med ca 2-3 msk kaviar) ovanpå och runt smörgåstårtan.

Skiva ost och tryck fast i grädden runt om.

Använd er egen smak och fantasi till garnering.

 

Av Wenche Rydén Linné - 15 juli 2011 12:17

För min man då :). Jag är ju mamma"ledig".

Kan inte direkt kalla det ledig när man har tre vildbasar att se efter haha.

Men i dag går äntligen min man på semester så nu kan vi hitta på grejer tillsammans HELA familjen.

Idag ska vi fira med smörgåstårta som jag gjorde igår kväll. Mumma...

Ovido - Quiz & Flashcards