Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Lavendelsocker

Av Wenche Rydén Linné - 29 juli 2011 22:42

Jag hittade ett recept på lavendelsocker när jag letade runt efter nya recept. Detta skulle användas till bla. lavendeldrömmar och lavendelpannkakor. 

Jag har ju lavendel iträdgården så detta måste ju provas.

Klipp av stjälkarna precis under blommorna och lägg dem på vitt papper ett dygn så ev. kryp ger sig av.

Varva strösocker och lavendelstjälkarna i en burk.

Jag använde ca 1 kg socker och 15 stänglar lavendel.

Låt stå ca. 3 veckor innan du använder det.

Skaka burken ibland så ev. klumpar slås sönder.

 

 
 
Ingen bild

Paula Engström

30 juli 2011 09:12

Så spännande! Detta måste jag med testa. Har också lavendel i trädgården. :)
Kram! /Paula

Wenche Rydén Linné

31 juli 2011 00:05

Blir det ingen succé så har man ju bara slängt bort några få kronor för sockret och det kan man ju leva med. Kraaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards