Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Doktorn kan komma

Av Wenche Rydén Linné - 3 augusti 2011 23:13

Idag har det varit färdigställande av entrén på tapeten. Det är bara bänken kvar att göra.

Under tiden mannen pysslade med entrén så bakade jag tigerkaka.

Jag höll på att diska undan lite efter jag hade satt in formarna i ugnen när min mormor ringde.

Hon hade gjort våfflor och hade sedan tappat en glasskål i golvet. När hon höll på att dammsuga upp glaset så råkade hon trampa på en glasbit som fastnade i hälen.

Min mamma (som bor granne med mormor, de bor på landet) jobbade eftermiddagen och var inte hemma så hon kunde inte be henne om hjälp.

Mormor hade försökt få ut glasbiten själv i en timme men man är ju inte den vigaste när man har passerat 75.

Hon vill aldrig vara till besvär så hon tyckte det var dumt att ringa och störa mig.

Jag åkte upp och överlämnade passningen av tigerkakorna till min man.

Mormor satt med fötterna i såpvatten när jag kom upp.

Det tog en bra stund innan jag fick ut den rackans glasbiten men det gick till slut.

Sen blev det till att dammsuga av ordentligt och svabba upp blodstänket.

När vi (jag hade två av barnen med mig) kom hem så fick mannen fortsätta med entrén och så här blev den.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards