Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Adam 3 år

Av Wenche Rydén Linné - 30 augusti 2011 20:40

Ja, i torsdags blev Adam 3 år. Jag fattar inte vart tiden har tagit vägen.

Vi bestämde med svärföräldrarna att de skulle komma på lördagen istället eftersom att man aldrig vet när mannen kommer hem från jobbet.

Dagen började med att vi följde Fbian till skolan och efter vår vanliga promenad runt samhället gick vi hem.

När vi kom hem ville Adam vara ute och leka och det fick han ju.

Plötsligt ser jag att han är på väg att klättra över staketet.

Grannen håller på att bygga till och det hade kört upp en lastbil dit.

Min lille Adam är ju helt galen i lastbilar så han tänkte gå upp dit oh titta.

Han blev jätteledsen när jag förklarade för honom att han inte får gå utanför tomten själv och ville absolut inte lyssna på mig.

Telefonen ringde och jag gick för att svara, det var min pappa som undrade om han kunde komma på eftermiddagen och gratulera Adam.

Efter ett par minuter lade vi på och jag giick ut för att kolla Adam....men han var inte där.

Jag ropade och ropade men ingen svarade. Det var ingen av byggubbarna som ropade att han var där heller så om han nu var där så fattade jag det som att de inte hade sett honom.

Då började lastbilen att köra ner för backen och ner till vägen.

Jag var fortfarande ute (med Charlie i famnen) och ropade och letade.

Lastbilen körde ut på vägen och stannade utanför våran infart.

Efter en liten stund kommer chauffören ut med Adam i famnen. Som tur är så känner han igen både mig och min man och fattade väl att Adam hörde hemma hos oss.

Adam hade öppnat grinden och sprungit runt staketet på utsidan och sprungit upp till grannen, sedan hade han klättrat upp i lastbilen och velat åka med. Chauffören hade snällt kört hem honom, ännu snällare hade ju varit att ropa att han hade Adam så jag hade sluppit springa runt i panik och förtvivlan och leta efter honom.

Det blev ännu ett samtal med Adam att han FÅR INTE gå ut själv.

SUCK............

På eftermiddagen kom iallafall min pappa och lite senare även min mamma och firade Adam.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:31


Adam skulle på ninjakalas i fredags. Klart att han skulle ha ett ninjakort till killen som fyllde år. ...

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:29


En av Adams (mellanpojken) klasskompisar fyllde år.

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:24


Svågern fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 10 maj 2015 10:09

Svärfar fyllde år

Av Wenche Rydén Linné - 18 mars 2013 22:58

Ikväll gick jag ifrån jobbet ett par timmar för en av trivselklubben anordnad pysselkväll på den lokala blomstergården. Där får man tips och hjälp och det finns hur mycket material som helst. Såhär blev resultatet...

Ovido - Quiz & Flashcards